Tinkama mityba dantų sveikatai

Žmogaus kūnas yra itin sudėtingas organizmas.  Net pasirenkami maisto produktai bei jų suvartojimo dažnis įtakoja visus sveikatos aspektus. Įvairi, tačiau sveika mityba padeda numesti svorio, priaugti raumenų masės ir gyventi sveiką, pilnavertį gyvenimą. Suvartojo maisto pasirinkimas gali būti labai platus, tačiau itin retai suvartojamo maisto planas yra sudaromas atsižvelgiant į dantų sveikatą. Žemiau pateiktos tik bendrinės gydytojų odontologų rekomendacijos – kiekvienas atvejis skirtingas ir turi būti nagrinėjamas atskirai. ClinicDPC odontologijos klinikos veikia 11 Lietuvos miestų bei Londone, todėl kokybišką aptarnavimą gausite kiekviename Lietuvos kampelyje.

Cukrus yra didžiausias dantų bei dantenų priešas. Nesaikingai vartodami cukraus pripildytus gazuotus gėrimus, desertus ir užkandžius plačiai atveriame duris dantų ėduonies formavimuisi. Dantų ėduonis yra vienintelė labiausiai paplitusi lėtinė vaikų liga, tačiau gera žinia ta, kad geresnė mityba padės jos visiškai galima išvengti.

Dantų ėduonis formuojasi kai dantų apnašos liečiasi su burnoje esančiu cukrumi ir rūgštis pradeda kenkti dantims.

Bet koks maistas, kuriame yra cukraus, prisideda prie dantų ėduonies. Norėdami kontroliuoti suvalgomo cukraus kiekį, susipažinkite su dažnai vartojamais maisto produktais, perskaitykite ingredientų etiketes ant maisto produktų ir gėrimų bei pasirinkite mažiausiai cukraus turinčius variantus. Blogoje mityboje įprasti cukraus šaltiniai yra gaivieji gėrimai, saldainiai, sausainiai ir pyragaičiai. Jei norite geriau susipažinti su suvartojamu maistu ir jo poveikiu jūsų organizmui, pasikonsultuokite su savo gydytoju ir sužinokite patarimų, kurie padės sukurti ne tik maistingą, bet individualiai pritaikytą dietą. Jei jūsų mityboje nepakanka vitaminų ir maistinių medžiagų, burnos audinių atsparumas ligoms ir infekcijoms ims mažėti. Netinkami maisto produktai ne tik kenkia dantų karūnėles būklei, bet ir gali prisidėti prie dantenų ligų išsivystymo. Venkite itin kenksmingų produktų bei tabako gaminių, nes dantenų ligos yra pagrindinė dantų netekimo priežastis, o bloga mityba prisideda prie spartesnio ligų progresavimo.

Norint užtikrint sveikus dantis, dantenas bei sveiką gyvenimo būdą, gerai pagalvokite prieš vartojant tam tikrus maisto produktus. Savikontrolė yra itin svarbus įgūdis, kurio trūkumas gali pakišti koją ir pratęsti organizmui daromą žalą. Jei esate pernelyg pripratę prie nesveiko maisto, neskubėkite ir pamažu mažinkite suvartojamų skanėstų kiekį. Traktuojant blogą mitybą kaip priklausomybę kur kas lengviau sukurti išsiugdyti savikontrolę ir pamažu pradėti valgyti tik svarbiausius maisto produktus.

Norėdami užtikrinti gerą dantų sveikatą, rinkdamiesi patiekalus ir užkandžius, nepamirškite šių patarimų:

  • Gerkite daug vandens.
  • Valgykite įvairius maisto produktus iš kiekvienos iš penkių pagrindinių maisto grupių, įskaitant:
  1. Pilno grūdo produktus
  2. Vaisius
  3. Daržovės
  4. Neriebius baltymus (Liesa jautiena, žuvis, paukštiena)
  5. Neriebius pieno produktus

Apribokite valgomų užkandžių skaičių. Jei užkandžiaujate, rinkitės ką nors sveiko, pavyzdžiui, vaisius ar daržoves ar sūrio gabalėlį. Maistas, valgomas kaip vieno valgio dalis, daro mažiau žalos dantims, nei dažnas užkandžiavimas, nes valgio metu išsiskiria daugiau seilių. Seilės padeda išplauti maistą iš burnos ir sumažina rūgščių, kurios gali pakenkti dantims ir sukelti ertmes, poveikį. Atidžiai planuokite savo mitybą ir apsaugokite burnos sveikatą.